Vi tar reda på vad folk tycker!
Vilka är då folk? "Folk" kan vara dina kunder, medlemmar, medborgare, läsare eller brukare, eller varför inte just folk i allmänhet? Ibland kan till och med "Vilka?" vara huvudfrågan. Det beror på vad du behöver veta.
Att bestämma exakt vilka man ska fråga är inte alltid helt självklart, man kanske inte behöver prata med alla? Och hur man ska få tag i dem? Pilen arbetar med alla datainsamlingsmetoder t.ex. telefonintervjuer, postala enkäter, webbenkäter, personliga intervjuer och kombinationer. Vi kan använda kvalitativ eller kvantitativ metod.
Svårast är dock alltid att veta vad och hur man ska fråga för att få svar på det man egentligen vill veta.
Det är det här Pilen hjälper till med. Att formulera frågor och hantera urval är vårt expertområde.
Pilen är det stora lilla undersökningsföretaget. Vi har skalat bort det som är onödigt, och enbart koncentrerat oss på det som är väsentligt för att få rätt svar på dina frågor. Det har gjort oss även experter på kostnadseffektiva lösningar. Tack vare att vi arbetar i ett fast nätverk av kvalificerade underleverantörer kan vi erbjuda stor bredd, utan att våra kunder förlorar vårt personliga engagemang.